Skip to content

Sennheiser PXC 550 hörlurar recension

Sennheiser-PXC-550-recension

Sennheiser PXC 550 är hörlurar över örat, de ovala öronkåporna täcker dina öron helt. Öronkuddarna är vadderade med minneskum och locket är i konstläder. Byggaren använde bra material för att göra hjälmen. Öronkuddarnas kontakt är trevlig, hörlurarna är bekväma att bära under lyssningssessionerna. PXC 550 anpassar sig till alla huvudmorfologier (små eller stora). Du kan använda den flera timmar i rad utan att känna obehag.

Kontrollerna utförs på höger öronkopp via beröringsytan. Du måste knacka på ytan för att spela eller pausa musik, hantera dina telefonsamtal (ta upp / lägga på). Du måste sopa ytan fram och tillbaka för att gå tillbaka till början av spåret eller gå tillbaka till föregående låt, en fram och tillbaka svep tar dig till nästa spår och du justerar lyssningsvolymen med en rörelse från botten till toppen . De Sennheiser PXC 550 erbjuder en funktion som gör att du kan vara medveten om din omgivning. Denna funktion utförs av mikrofonen som används för brusreduceringssystemet. Du dubbelklickar på pekplattan för att höra vad som händer runt dig utan att ta bort headsetet från huvudet.

Egenskaper

Sennheiser-PXC-550-test

Hörlurarna erbjuder två nivåer av aktiv brusreducering. Du kan också lyssna på din musik genom att bara dra nytta av den passiva isoleringen som skapas av de material som hörlurarna utgör. Du väljer ANC-nivå via väljaren på kanten av headsetet. När väljaren är inställd på “0” avaktiveras ANC-systemet. Alldeles intill väljaren hittar du en knapp stämplad med en sextonde ton som låter dig starta Bluetooth-parning och även starta de olika ljudeffekterna: av, klubb, film, tal. Bredvid det finns mikro-USB-porten som används för att ladda hörlurarnas batteri, men du kan också använda den för att lyssna. Headsetet kan användas i Bluetooth, kabelansluten om batteriet är urladdat och Sennheiser PXC 550 kan också användas som ljudkort. Anslut bara den direkt till datorns USB-port.

Originalitet Denna modell har ingen strömbrytare. Headsetet stängs av automatiskt när du vrider öronkåporna platt. Denna funktion är väldigt bekväm, du behöver inte komma ihåg att stänga av hörlurarna med en knapp. Ta bara bort hjälmen från huvudet när du inte längre vill använda den. Du fäller ner öronkopparna för att förvara den i väskan och den stängs av av sig själv. Du måste bara lägga ut den för att slå på den. Det är enkelt och effektivt. Det är bara det att du ibland stänger av hörlurarna av misstag. Så du måste sätta på den igen och vänta på Bluetooth-parning med din enhet, men det görs mycket snabbt.

Den kabelanslutna kabeln som medföljer i lådan är utrustad med en fjärrkontroll med bara en knapp. Du använder den för att svara / lägga på dina telefonsamtal. Det är bättre att använda den här, för som vanligt är mikrofonen inbyggd i headsetet av dålig kvalitet. Det är fortfarande en av de svarta fläckarna i trådlösa headset. Autonominivån erbjuder headsetet 30 timmars användning. Något som tillfredsställer alla användare. Du kommer inte att ta slut på batteri på en långdistansflygning. Du laddar headsetbatteriet med mikro-USB-kabeln.

Prestanda och ljudkvalitet

Sennheiser-PXC-550-recension

På Sennheiser PXC 550 var det nödvändigt att testa den akustiska prestandan (frekvensrespons, distorsion, trådbunden / Bluetooth-användning), men också de effekter som erbjuds och de två nivåerna av brusreducering (den dämpningsnivå som erbjuds).

Ljudåtergivningen av PXC 550 är fokuserad på basen och en del av mellansidan. Det är inget fel med membranernas lyhördhet, vilket gör att basen kan vara ren och dynamisk. Du kommer att njuta av dina electro- och US Rap-låtar. Ljudet från hörlurarna är varmt, musiken från Trip Hop-genren är superväl transkriberad. Dessutom påverkar inte aktiv brusreducering ljudet.

Denna analys gäller trådbundet ljud, i Bluetooth förblir frekvenssvaret detsamma. Å andra sidan är membranen mindre exakta, plötsligt är ljudkvaliteten något sämre, återgivningen är mattare. Förvrängningen är också annorlunda i trådlös, effekten som förklaras precis ovan är mindre lokaliserad. Aktiv brusreducering märks, men det saknar konkurrerande hörlurar. De olika frekvenserna dämpas inte lika mycket som på avancerade hörlurar från Bose och Sony.

Latency är mycket låg på Sennheiser PXC 550 (100 millisekunder). Du kan titta på en video utan att uppleva en fördröjning mellan ljud och bild. Hörlurarna erbjuder filmeffekten som accentuerar basen, tillräckligt för att känna vibrationerna. Club-läge ökar också basen, men utan att påverka resten av spektrumet för mycket. Och talläge skär basen för att låta röster tala. De olika effekterna som erbjuds kontrolleras och ger mycket liten distorsion.

Slutsats

test-Sennheiser-PXC-550

Sennheiser PXC 550 är ett Bluetooth-headset som erbjuder många funktioner. Den är bekväm att bära, kontrollerna är kompletta och ger ett exakt och varmt ljud. Det finns bara brusreduceringen som inte är i nivå med konkurrerande avancerade hörlurar.

Sennheiser PXC 550 hörlurar

köp nu