Skip to content

Pioneer MS7BT Headset Review – Bluetooth-hörlurar

Pioneer-varumärket vill fortsätta att hävda sin närvaro inom allmänheten och billiga hörlurar, den finns tillgänglig för hundra euro på Amazon-webbplatsen. De Pioneer MS7BT har bra komfort och ett komplett utbud av kontroller, headsetet är högupplöst certifierat när det är kabelanslutet. Men även i Bluetooth är ljudprestandan på mötet tack vare högupplösta högtalare.

Bra poäng
– Tillverkningskvalitet
– Beställningar
– Kraftfull / lätt

Negativa poäng
– Diskant
– Autonomi
– Inte staplingsbar

Pioneer MS7BT

Pioneer-SE-MS7BT

SE-MS7BT-headsetet är kompatibelt med Qualcomm aptX- och AAC-codec, vilket förbättrar överföringskvaliteten för Bluetooth. Den är utrustad med NFC, du kan ansluta den till andra enheter. Den har 40 mm förare och vadderade öronkuddar som sveper runt hela örat. Kontroller för drift via en smartphone är integrerade i hjälmen. En 3,5 mm jackkontakt ingår för högupplöst ljudfunktionalitet.

Funktioner och design

MS7BT

Pioneer se ms7bt hörlurar är brusreducerande hörlurar med stora öronkåpor, de är omgivande hörlurar som omfattar dina öron, dynorna är i direktkontakt med ditt huvud. Armbandet är täckt med läder och sytt med vit tråd, de ledade armarna är gjorda av metall, du hittar namnet på märket tryckt på öronkåporna. Hjälmen har en snygg och ren design, den är delvis tillverkad av aluminium och plast. Hjälmen finns i tre färger, svart, silver och brun. Vi beklagar vissa estetiska defekter som oregelbundna sömmar, plasten som används för tillverkning av gångjärn och kontrollknapparna.

Kontrollerna i olika storlek är kompletta och halksäkra, men de är inte markerade när du rör vid dem. För att slå på / av måste du trycka på huvudknappen, aktiveringen av Bluetooth görs genom att trycka länge, du kan också pausa / spela upp och ta eller avvisa samtal. De återstående två knapparna “+” och “-” låter dig justera volymen och navigera mellan spår. Ett långt tryck för att justera volymen och ett kort tryck för att ändra spår. Du behöver därför lite anpassningstid för att behärska kontrollerna som inte nödvändigtvis är särskilt intuitiva. Bågen anpassar sig lätt till alla kroppstyper, trycket förblir väl fördelat, den pioneer ms7bt headset erbjuder bra komfort. Du bör inte bry dig om dess vikt som är ganska låg 290 g, det hela passar bra, du ska inte känna något obehag under dina långa lyssningssessioner.

Autonomin hos Pioneer MS7BT är en av de negativa punkterna i headsetet, den erbjuder bara 12 timmars autonomi, vilket inte är mycket jämfört med tävlingen, dessutom behöver du cirka 4 timmars laddning för att få en laddning igen. Full, vilket egentligen är mycket jämfört med den erhållna autonomin, och det finns ingen snabb laddning. Varumärket tillhandahåller inte ett skyddande fodral och hjälmen kan inte fällas upp vilket är ganska synd eftersom det förblir imponerande.

Prestanda och ljudkvalitet

SE-MS7BT

De MS7BT är Hi-Res-certifierat (förlustfritt ljud, som kan återskapa hela ljudspektret av inspelningar från högkvalitativa musikkällor än CD). Han är bekväm med musik som är instrumental i rikedom och som saknar bas (jazz, folkmusik). Topparna är detaljerade och levererar en helig sång- och instrumentprecision. Helheten transkriberas fint och ger en känsla av utrymme och djup. Det är sant att personer som är känsliga för diskant inte nödvändigtvis kommer att uppskatta dessa hörlurar och vi kommer fortfarande att notera en oegentlighet i ljudprestanda. Den passiva isoleringen är effektiv och den integrerade förstärkaren är jävla kraftfull. Du har inget stort bild-ljud-fördröjningsproblem om du tittar på en film, men det är bäst att använda programvara som kan justera denna fördröjning.

Slutsats

hörlurar-pioneer-ms7bt

För ett pris på 100 € har SE-MS7BT från Pioneer goda estetiska och ljudfördelar, men batteriets livslängd är låg, den har inte särskilt intuitiva kontroller och dess ljudprestanda kan vara mer konsekvent. Allt detta förhindrar att det blir ett riktmärke inom Bluetooth-headset.

Pioneer MS7BT-hörlurar

köp nu