Skip to content

B&O Beoplay H8i Headset Review

hjälm-B & O-Beoplay-H8i

Enligt varumärket är materialen som de använde för att göra B&O Beoplay H8i robusta. Och vi kan inte fel på dem, designen är solid. Om du tar hand om den kommer hjälmen att vara över tiden. Materialen som används är lyxiga och färgerna ger det mycket lockelse. Skalen är tillverkade av anodiserat aluminium, pannbandet och öronkuddarna är täckta med lammskinn och insidan av öronsnäckorna är vadderad med minneskum. Det har oklanderliga ytor, allt är väl monterat ihop. Bokstäverna “L” och “R” är tryckta på hörlurarnas insida för att hjälpa dig att placera hörlurarna korrekt på huvudet.

Funktioner och design

B & O-Beoplay-H8i-recension

Det är en övernaturlig hjälm, dynorna vilar på brosket i öronen. En av de saker du kan fel med är att stoppa pannbandet. Den grova ytan förbättrar hjälmens passform på ditt huvud, men den borde vara lite mer vadderad. Men en gång placerad på ditt huvud Beoplay H8i-hörlurar är lätt och beröringen av läder på öronen är mjuk. Det märks knappt när det placeras runt halsen, öronkopparna vänder 90 grader. Du kan lägga hörlurarna platta, vilket är bekvämt när du är på språng. Å andra sidan fälls inte hörlurarna mot bågen.

Många tillverkare börjar använda pekreglage på sina headset. Vi föredrar fysiska kontroller, eftersom vissa headsetmodeller har pekskärmsteknik som är komplicerad att använda. På B&O Beoplay H8i kontrollerna är lättillgängliga på hörlurarna. Du behöver inte ta telefonen ur fickan eller väskan. På vänster öronkåpa hittar du USB-typ C-porten för laddning av hörlurarna, en 3,5 mm-kontakt för användning i kabelanslutet läge. Det finns också en brytare som låter dig slå på och av brusreducering och använda transparensläge som låter dig filtrera bort eventuellt omgivande ljud eller släppa in det. Dessa funktioner fungerar genom de inbyggda mikrofonerna på hörlurarna. På höger hörsnäcka finns det tre knappar för att interagera med din musik. Du måste använda mittknappen för att spela och pausa din musik, ändra ljudspår, svara / lägga på dina telefonsamtal och du kan hålla den intryckt för att starta den virtuella assistenten. Du ändrar volymen med de andra två knapparna.

Headsetet har en närhetssensor. Den här funktionen stoppar automatiskt din musik när du tar bort hörlurarna och återupptas när du sätter på dem igen. För dina telefonsamtal finns det två mikrofoner som tar din röst.

Prestanda och ljudkvalitet

B & O-Beoplay-H8i-test

Beoplay H8is batteri ger fantastisk batteritid. När brusreduceringssystemet är aktiverat kan du använda hörlurarna i 30 timmar. Och när ANC är avaktiverad kommer du att kunna nå 45 timmars användning. Du laddar headsetet med USB C-kabeln, det tar tre timmar att ladda helt. Om ditt batteri tar slut kan du använda headsetet i kabelanslutet läge. Det finns en 3,5 mm ljudkabel som medföljer. Headsetet använder Bluetooth 4.2-teknik och stöder AAC-format som erbjuder högre lyssningskvalitet än MP3. Å andra sidan stöder den inte Qualcomms aptX-codec, vilket också är förvånande, för det är en mycket utbredd codec idag. De flesta mellanklass- och avancerade hörlurar, hörlurar använder det, och de flesta enheter är kompatibla med denna codec.

Du kan använda headsetet med Beoplay-appen. Det låter dig anpassa ljudet genom att kontrollera tonen, det finns också förinställda ljudprofiler. Detta är ett bra alternativ om du vill finjustera en låt. Du måste leka med de olika inställningarna för ton och iscenesättning för att hitta det ljud som passar dig. Du kan aktivera eller avaktivera den aktiva bullerkontrollfunktionen direkt via appen. Och om du har ett smartur kan du styra din musik direkt på din handled.

De B&O Beoplay H8i har en avancerad design och ljudkvaliteten är utmärkt. Ljudet från de elektrodynamiska givarna med 40 mm diameter är välbalanserat. Och när brusreduceringssystemet är aktiverat blir lyssnarupplevelsen ännu mer uppslukande. Om du letar efter hörlurar med kraftig bas måste du leta efter en annan referens (produkter från märket Beats kan tillfredsställa dig). Här är alla hörbara frekvenser balanserade, H8i erbjuder ett känsligt ljud. Ljudreduceringssystemet är effektivt. När du använder headsetet i kollektivtrafiken eller på gatan, undertrycker ANC mycket av bullret runt dig (motorljud och människors röster).

Slutsats

test-B & O-Beoplay-H8i

B&O Beoplay H8i är Bluetooth-hörlurar av hög kvalitet. Den har alla funktioner och funktioner du kan förvänta dig av en avancerad hjälm. Det är lätt och bekvämt. Materialen som används för dess design är robusta och ger det ett rent och modernt utseende. Ljudet är balanserat, ANC fungerar bra och batteritiden är imponerande. Bang & Olufsen har designat en nästan perfekt hörlurar. Det är bara synd att det inte stöder Qualcomms aptX-codec och med tanke på dess pris är det inte tillgängligt för alla konsumenter.

B&O Beoplay H8i Bluetooth-hörlurar

köp nu