Skip to content

JBL Free Headphones Review

JBL-märket har fått ett heligt rykte sedan dess existens, dess produkter säljs över hela världen. Det syftar till att tillfredsställa både proffs och den genomsnittliga användaren. Katalogen levereras också bra: hörlurar, hörlurar, högtalare etc. Idag är vi intresserade av deras True Wireless-hörlurar JBL gratis. Dessa är de första riktigt trådlösa hörlurarna som erbjuds av JBL. Tydligen är de lämpliga för nomad- och sportanvändning (de är motståndskraftiga mot svett). Låt oss upptäcka deras föreställningar tillsammans.

Bra poäng
– Underhåll
– Autonomi
– Passiv isolering
– Kraftfullt ljud

Negativa poäng
– Komfort
– Volymjustering är inte möjlig via knapparna

JBL gratis

hörlurar-JBL-fri

JBL Free-hörlurar finns i en liten kartong i vit färg. JBL-logotypen är fortfarande så igenkänd eftersom den är tryckt på en orange bakgrund. Hörlurarna är avbildade på beläggningens olika sidor. Du kommer också att kunna läsa några av deras egenskaper. Det finns en del som är genomskinlig som låter dig se hörlurarnas design. Denna typ av förpackning är användbar när du köper produkten i en fysisk butik. Du vet om dess design fångar dig eller inte vid första anblicken. När allt är opackat får du hörlurarna, laddningsfodralet, 2 gelhylsor, 3 par silikonspetsar och en mikro-USB-strömkabel för laddning. Hörlurarna säljs för 129 € på den officiella JBL-webbplatsen, men du kan köpa dem till ett mycket bättre pris på Amazon-webbplatsen.

JBL gratis test

JBL-Free-recension

Eftersom smarttelefontillverkare tar bort hörlursuttaget på vissa modeller har märken som designar hörlurar och hörlurar varit tvungna att anpassa sig. Det är också tack vare detta som vi har sett utseendet på äkta trådlösa hörlurar på marknaden. De JBL gratis åtföljs som alla andra modeller av en laddningsbox. När den är stängd ser den ut som en sten, vår modell är vit i färgen, men det finns också en svart version. Ljuset passerar genom locket, men det är inte transparent.

Utmaningen med True Wireless-hörlurar är att integrera elektronik, batteri och kontroller utan att de verkar för skrymmande. När vi har JBL Gratis hörlurar, vi märker att de inte har samma design som Apples Air Pods. Det finns ingen stjälk som sticker ut ur dina öron. På den här modellen är allt integrerat i en enda enhet. Denna design gör det lättare att sätta in dem i öronkanalerna. Och den yttre delen som är synlig för människorna runt dig är inte särskilt skrymmande, den verkar till och med relativt diskret. Folk behöver inte undra vilket märke av dina hörlurar är eftersom JBL-logotypen är tryckt på utsidan av fodralet.

Funktioner och design

JBL-Free-test

Tack vare deras former passar hörlurarna lätt i dina öron. Förutom halkskyddet är de lätta att greppa och hålla mellan fingrarna. JBL erbjuder tre par öronsnäckor av silikon i olika storlekar och 2 ärmar som också är gjorda av silikon. Tyvärr, även om du provar olika storlekar på tips, är komforten inte optimal, hörlurarna anpassar sig inte till vissa kroppstyper. Det är formen på skalen som är problemet. Hörlurarna är lätta att sätta i, men en gång på plats finns en kontaktpunkt som blir besvärlig. Vi försökte JBL gratis till dem omkring oss och problemet var också närvarande för dem. Det är inte möjligt att bära dem i flera timmar i taget. Du kommer säkert att känna smärta i vissa delar av öronen. Det tar stora conches så att inget obehag eller smärta känns. Om du är en av de lyckliga kommer JBL Free att vara väl placerad i dina hörselgångar, det finns bra stöd. Å andra sidan, var försiktig om du utövar sport utomhus. Eftersom hörlurar täcker kanalen kommer du inte att höra buller från utsidan, passiv isolering är viktigt om de anpassar sig till din kroppstyp.

Kontrollknapparna är placerade på utsidan av fodralet, där JBL-logotypen syns. De märks lätt eftersom de är omgivna av en silverfärgad cirkel. Du klickar på den för att utlösa kommandona och det är förresten ett problem. Tillverkaren borde ha placerat dem på utsidan, för där skjuter du hörlurarna i hörselgångarna med varje tryck som utövas. Plötsligt är denna rörelse som vi känner inte trevlig. För att undvika detta tryckfenomen är det nödvändigt att trycka på knapparna medan du håller i hörlurarnas skal. Normalt bör denna typ av kontroll vara lika praktisk att använda som en fjärrkontroll med knappar. Och så är inte fallet den JBL gratis.

I annat fall är den fortfarande klassisk. Du kan läsa var du ska pausa din musik, hantera dina telefonsamtal (svara / lägga på / vägra), navigera mellan ljudspår (nästa / föregående musik, du måste göra en eller två tryckningar på vänster hörlur) och starta röstassistenten . Å andra sidan är det omöjligt att justera volymen med knapparna. Du måste ta din enhet (smartphone / ljudspelare) ur fickan. Frånvaron av denna kontroll är ganska frustrerande, men hej det är ofta fallet med True Wireless-hörlurar. Annars förblir nivåkontroll klassisk. Du kan läsa var du ska pausa din musik, hantera dina telefonsamtal (svara / lägga på / avslå), navigera mellan ljudspår (nästa / föregående musik, du måste trycka på vänster hörlurar en eller två gånger) och starta röstassistenten. Å andra sidan är det omöjligt att justera volymen med knapparna. Du måste ta din enhet (smartphone / ljudspelare) ur fickan. Frånvaron av denna kontroll är ganska frustrerande, men hej det är ofta fallet med True Wireless-hörlurar. Den inbyggda mikrofonen för handsfreesamtal är inte av god kvalitet. Rösterna återges inte bra, plötsligt är det svårt att förstå din samtalspartner och att göra dig förstådd. Omöjligt att ha en lång diskussion.

Prestanda och ljudkvalitet

recensioner-JBL-fri

Den dynamiska basen är ganska närvarande. Men även om de läggs fram bryter de inte in andra frekvenser. Basåtergivningen påverkas efter att hörlurarna har satts i öronen. Och om JBL gratis perfekt täta dina kanaler, kommer du att få utmärkt passiv isolering, vilket resulterar i god ljud nedsänkning. Du kommer att vara i din lilla musikbubbla. Mellanrummen är tydliga och begripliga, men de är fortfarande inställda jämfört med andra frekvenser. När det gäller höjderna verkar de aldrig aggressiva mot våra trumhinnor och det finns inget sibilansproblem. Men det kommer fortfarande att vara nödvändigt att ha en lätt hand på volymen, annars kommer defekterna att stå ut (ljudets surhet). Hur som helst, tack vare den goda passiva isoleringen behöver du inte skruva upp volymen för att njuta av din musik. Och det även på bullriga platser.

JBL Free erbjuder 4 timmars autonomi en gång laddat och du har rätt till ytterligare 5 laddningar med lådan. Så under alla 24 timmars användning. Prestationen som tillkännagavs på belle est bien respekterades under vårt test. De är högst upp på listan över True Wireless-hörlurar för uthållighet. Kom ihåg att autonomin är olika beroende på volymens kraft.

Slutsats

test-JBL-fri

True Wireless JBL Free-hörlurarna håller sig säkert på plats i hörselgångarna och tack vare den goda passiva isoleringen är du nedsänkt i en musikalisk kokong. Problemet är att de inte anpassar sig till alla kroppstyper. Som ett resultat kommer inte alla användare att känna komforten på samma sätt.

JBL gratis Bluetooth-hörlurar

köp nu